خواص نمک صورتی سمنان

نمک صورتی از معادن سنگ نمک موجود در منطقه پنجاب پاکستان ( نزدیکی کوه‌های هیمالیا )استخراج می شود. کمیاب بودن این نمک باعث شده تا تبلیغات فراوانی در زمینه خواص درمانی آن به صورت جهانی مطرح شود و میلیون ها نفر در سراسر جهان مایل به استفاده از آن ( نمک صورتی) باشند. ازجمله خواص نمک صورتی هیمالیا، موجب بیرون راندن سموم بدن میشود و مصرف آن برای تمامی سنین توصیه شده به خصوص در سالمندان که تمایل بیشتری به مصرف نمک در غذا دارند.

خواص نمک صورتی سمنان

خواص نمک صورتی

خواص نمک صورتی افرادی هستند که ادعا می کنند، نمک صورتی هیمالیا از نمک معمولی سالم تر است. نمک صورتی هیمالیا از نظر شیمیایی شبیه نمک سفره غذا است. این ماده ( نمک صورتی ) حاوی ۹۸ درصد کلرید سدیم میباشد. بقیه نمک از مواد معدنی کم نظیر مانند پتاسیم ، منیزیم و کلسیم تشکیل شده است که به نمک، رنگ صورتی روشن می دهد همچنین این مواد معدنی باعث تفاوت نمک هیمالیا با نمک معمولی می شود. علاوه بر ۹۸ درصد سدیم کلرید که گفته شد، در این نمک مقادیری از سایر مواد معدنی مفید برای بدن از جمله پتاسیم ، کلسیم و منیزیم را دارا است.

وجود این مواد معدنی است که سبب تفاوت نمک هیمالیا از سایر نمک های معمولی می شود و ویژگی منحصر به فردی به این محصول می دهد. هم چنین که رنگ صورتی روشن نمک هیمالیا هم به وجود همین مواد معدنی پرخاصیت برمی گردد. نمک صورتی در افرادی که به تیروئید کم کار مبتلا هستند باید کم مصرف شود چرا که خودتان اطلاع دارید با توجه به کمبود منابع ید درمواد غذایی مصرفی روزانه و با توجه به تاثیری که در کار کرد غده تیروئید و متابولیسم بدن دارد امروزه این ماده مهم معدنی از طریق مصرف نمک یددار به دست می آید.

نمک صورتی هیمالیا میزان کم تری نسبت به نمک های یددار موجود در بازار ید دارد. بنابراین در مصرف آن باید به این نکته توجه داشته باشید. مخصوصا اگر مشکلات مربوط به این موارد مانند تیروئید دارید مصرف نمک هیمالیا چندان به شما توصیه نمی شود. نمک صورتی موجب درمان مشکلات عصبی و روانی، کنترل فشار خون بالا و پایین، درمان نارسایی کبد و کلیه، درمان مشکلات قلبی و عروقی، بهبود و درمان کلسترول بالا و پایین، کنترل قند و چربی خون، درمان گرفتگی عضلات و اسپاسم عضلانی و درمان افسردگی و کاهش استرس میشود.

ازجمله مهم ترین خواص نمک صورتی، تنظیم قند خون و تعادل هورمونی را برای بدن انجام می دهد و هضم را بهبود می بخشد. نمک درمانی برای مشکلات تنفسی ثابت شده است و قابل درمان است. خیساندن بدن در حمام آب نمک صورتی هیمالیا می تواند شگفتی هایی برای جوانسازی پوست بدن و صورت شما ایجاد کند. اضافه کردن نمک صورتی به وعده های غذایی روزانه یا نوشیدنی ها می تواند به بدن کمک کند تا به تعادل مایعات بهینه برسد و از کم آبی بدن جلوگیری شود.

راحت ترین و مطمئن ترین راه برای خرید نمک صورتی هیمالیا مراجعه به فروشگاه های معتبر و اینترنتی مانند سایت ما می باشد. نمک صورتی هیمالیا موجب آرامش عضلات شده و یک درمان موثر برای گرفتگی های عضلانی محسوب می شود. همچنین، استفاده موضعی از آن، سر دردهای میگرنی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. نمک صورتی در کاهش وزن تاثیر چشمگیری ندارد چرا که بدن شما سرانجام مایع اضافی را از بین برده و تخلیه می کند با این حال، اگر بخواهید وزن خود را با کاهش مصرف سدیم ( نمک ) از بین ببرید، باید میزان مصرف سدیم خود را به طور نامحدود حفظ کنید، زیرا بدن شما بعد از افزایش مصرف سدیم مجددا آب را حفظ خواهد کرد.

نتایج بررسی ها و تحقیقات منتشر شده در مجله تحقیقات بالینی پزشکی نشان داد که در برخی افراد، علی رغم مصرف بالای نمک در روزهای خاص، آب کمتری دریافت کردند و این موضوع با تئوری تشنگی زیاد در هنگام مصرف نمک، در تضاد بود. با این حال، همین افراد ( مصرف کننده نمک بالا ) با وجود نوشیدن آب کمتر، مقدار زیادی آب را از طریق ادرار دفع کردند. تنها یک راه برای توضیح این بحث وجود دارد که به احتمال زیاد در زمان دریافت نمک، بدن به تولید آب می پردازد. یافته های علمی نشان داد، موش هایی که یک رژیم غذایی با نمک زیاد دارند کالری بیشتری مصرف می کنند و ۲۵ درصد بیشتر برای حفظ وزن خود، غذا می خورند.

نمک صورتی سمنان

نمک صورتی سمنان نمک صورتی در ایران نیز دارای معادن زیادی است که بیشتر این معدن ها در شهر گرمسار واقع شده است. به علت مقدار سدیم بالای این نمک، گفته می شود که نمک هیمالیا قابلیت کاهش فشار خون را دارد که بسیاری از افراد را از کوره به در می کند ( در مصرف نمک صورتی زیاده روی میکند ). هرچند تمام عمر به ما گفته شده که مصرف زیاد نمک موجب بالا رفتن فشار خون ما می شود اما کمی تجدید نظر کنیم و بلاخره خواهیم فهمید که استثناهایی هم وجود دارد.

گفته می شود که تمامی نمک های هیمالیای طبیعی است و در تهیه نمک طعام استفاده می شوند که دروغ محض است، بدن ما در واقع زمان بیشتری برای تجزیه مواد معدنی دارد. نیاز بدن به آب بیشتر در جهت دفع سدیم اضافی است، پس با مصرف زیاد نمک، آب زیادی جذب خواهیم کرد و بدنمان مجبور به سخت کار کردن خواهد بود. نمک صورتی هیمالیا بسیار سبک تر از نمک ساختگی ( صنعتی ) است. محصولات تقلبی ازجمله نمک فرآیند رنگ آمیزی را طی می کنند و نسبت به رنگ قرمز، تیره تر و نزدیک به قرمز است. افراد آلرژیک ممکن است پس از مصرف نمک تقلبی عوارض جانبی آن را به صورت شدید تجربه کنند ، زیرا فقط از طریق رنگ آمیزی مصنوعی، نمک رنگ می گیرد.

نمک صورتی هیمالیا برخلاف نمک دریا که به طور طبیعی در آب یافت می شود ، از معادن متبلور شده و سپس استخراج می شود. بررسی رطوبت نمک نیز می تواند منشا آن باشد ، زیرا نمک صورتی باید ظاهری خشک و شکننده داشته باشد. درک این نکته مهم است که نمک دریا را نیز از هوا جذب می کند ، اما این باعث نمی شود که کاملاً مرطوب شود. بلورهای نمک صورتی هیمالیا برخلاف آنچه تقلبی است خشک و یکدست ترند هستند.

علاوه بر این ، نمک صورتی هیمالیا دارای رنگ طبیعی و روشن با سایه های صورتی نزدیک به سفید است. برخی از مارک های نمک فرآوری شده را به بازار عرضه می کنند که بررسی کریستال شما را دشوار می کند. به این ترتیب تفاوت در قیمت می تواند شما را از اصل این موضوع آگاه کند. اضافه کردن مواد معدنی به غذا با استفاده از نمک صورتی رنگ هیمالیا در آشپزی سبب متعادل کردن PH بدن، تثبیت سطح آب بدن، بهبود هضم غذا و کاهش ریفلاکس اسید معده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *