کاربرد نمک صورتی هیمالیا + عکس

نمک صورتی هیمالیا از کوهپایه‌هایی باشکوه وبلندهیمالیادر پاکستان به دست می آید و به‌عنوان یکی از خالص‌ترین نمک‌های جهان شناخته شده است.نمک صورتی غنی از مواد معدنی است و رنگ آن نیز توسط مواد معدنی کمیاب مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و آهن تعیین می شود. برخی از دوستداران این سنگ نمک می گویند بیش از 80 ماده معدنی کمیاب در داخل این کریستال های گلگون وجود دارد. این سنگ نمک یک گزینه عالی و درمانی جادویی برای بدن، ذهن و روح شماست!در ادامه با ما همراه باشید تا درباره کاربرد نمک صورتی هیمالیا مطالب بیشتری تا در اختیار شما قرار دهیم.

کاربرد نمک صورتی هیمالیا + عکس

کاربرد نمک صورتی هیمالیا

کاربرد نمک صورتی هیمالیا نمک صورتی هیمالیا مانند سنگ نمک استخراج می شود. با این حال، از نظر فنی نمک دریا است. نمک یک ماده مغذی است که نقش مهمی در حفظ سلامت انسان دارد.استفاده از نمک در رژیم غذایی می تواند از فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته جلوگیری کند. نمک صورتی هیمالیا به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد، به عنوان جایگزینی برای نمک خوراکی استفاده می شود. نمک صورتی هیمالیا در مقایسه با نمک خوراکی یا دریا دارای مواد معدنی بیشتر و در مقایسه با نمک خوراکی حاوی کلرید سدیم کمتری است.

تاریخچه نمک صورتی

قدمت نمک صورتی به زمان اسکندر مقدونی برمیگردد. ادعا می‌شود که اسب‌ها در حالی که در پاکستان کنونی استراحت می‌کردند، سنگ‌هایی را می‌لیسیدند که سنگ نمک ها در معدن‌ پیدا شدند. از آن زمان، مردم از نمک صورتی هیمالیا برای فواید معنوی، سلامتی، پوست و همچنین به عنوان چاشنی در غذا استفاده کرده اند. استخراج مدرن این نمک از دهه 1800 آغاز شد.

ارزش غذایی نمک صورتی هیمالیا:

نمک سفید هیمالیا دارای مقادیر زیادی از مواد معدنی و عناصر ضروری است.از جمله فواید آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای بیماری های تنفسی:

نمک صورتی هیمالیا خالص ترین نوع نمک است زیرا فاقد مواد شیمیایی یا سمی است.حدود 84 ماده معدنی دارد که به دلیل اندازه مولکولی کوچک آن به راحتی توسط بدن جذب می شود.نمک صورتی هیمالیا توسط یونانیان باستان برای پاکسازی مجاری تنفسی و بهبود عملکرد استفاده می شود.لامپ های نمک هیمالیا برای حذف گرد و غبار، گرده، دود و سایر آلاینده هایی که می توانند خطر ابتلا به بیماری تنفسی را افزایش دهند، استفاده می شود.استنشاق نمک هیمالیا می تواند به سیستم های پاکسازی ریه کمک کند و ممکن است علائم آسم، تب یونجه و الرژی را تسکین دهد.

برای استرس:

نمک صورتی هیمالیا سطح سروتونین را در شما افزایش می دهد. این ماده شیمیایی به افزایش و بازیابی انرژی و تسکین آسیب کمک می کند.

برای خواب سالم:

نمک صورتی هیمالیا به دلیل مواد معدنی بالا به داشتن خواب راحت تر کمک کند.رژیم غذایی کم سدیم می تواند سبب ایجاد الگوهای خواب نامنظم در انسان شود.هورمونی به نام کورتیزول در پاسخ به استرس تولید می شود. کورتیزول می تواند جریان ملاتونین را که خواب است، مسدود کند. لامپ‌ها و استنشاق‌های نمک‌های هیمالیا با کاهش استرس به شما خوابی آرامش بخش را هدیه می دهد.

برای هضم غذا:

نمک صورتی هیمالیا حاوی خواص اشتهاآور و هضم کننده است که از تجمع گاز معده جلوگیری می کند.نمک صورتی هیمالیا همچنین به تنظیم متابولیسم کمک می کند و ترکیب اسیدی و قلیایی را تقویت می کند.

برای پوست:

نمک صورتی هیمالیا دارای خواص سم زدایی است و به حذف سموم از پوست کمک می کند و باعث تمیزی و نرمی آن می شود.پوست را هیدراته نگه می دارد و آن را جوان و شاداب نشان می دهد.یکی ازعوامل ایجاد آکنه عدم تعادل در pH پوست است. نمک صورتی هیمالیا می تواند سطح pH پوست را کند و پوستی عاری از آکنه را به شما بدهد.نمک صورتی هیمالیا برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما نیز استفاده می شود.

برای مو:

نمک صورتی می تواند به لایه برداری پوست سر و کاهش شوره سر کمک کند. چربی اضافی سر را جذب می کند و موهای شما را تمیز و نرم نگه میدارد.

برای کاهش وزن:

نمک صورتی هیمالیا می تواند بدون ایجاد عوارض جانبی به کاهش وزن کمک کند.مصرف بیش از حد نمک باعث انقباض آب در داخل سلول های بدن ما می شود. این باعث می شود بدن ما متورم و چاق به نظر برسد. بر خلاف نمک خوراکی، کریستال های نمک هیمالیا آب را از سلول ها دفع می کنند.

برای گرفتگی:

گرفتگی معمولاً به دلیل منیزیم رخ می دهد.نمک صورتی هیمالیا حاوی مقدار زیادی از این عنصر است.

برای قلب:

نمک صورتی هیمالیا باعث افزایش گردش خون در بدن می شود.سطح فشار خون را تنظیم می کند و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.

دهان شویه نمک صورتی هیمالیا:

شستشو یا غرغره کردن نمک صورتی می تواند به بازسازی مجدد دندان ها و از بین بردن باکتری های دهان کمک کند.غرغره این نمک می تواند به کاهش ناراحتی ناشی از درد دهان و گلو کمک کند.بهتر است از نمک صورتی ریز استفاده کنید زیرا بهتر از نمک درشت حل می شود.

عناصر:

1 قاشق چایخوری نمک صورتی ریز

1/4 فنجان آب مقطر

دستورالعمل ها:

آب را در یک قابلمه کوچک روی حرارت ملایم گرم کنید.سپس نمک را در آن هم بزنید تا کاملا حل شود.آب نمک را 2 تا 5 دقیقه غرغره کرده و تف کنید.

نحوه مصرف نمک صورتی هیمالیا:

نمک هیمالیا بسته به کاربرد های مختلف استفاده می شود:

برای پخت و پز

برای چاشنی

برای نگهداری مواد غذایی

بسیاری از مردم همچنین از نمک صورتی هیمالیا به عنوان جایگزین نمک حمام نیز استفاده می کنند.

عکس نمک صورتی هیمالیا

عکس نمک صورتی هیمالیا 1_ تفاوت بین نمک خوراکی و نمک هیمالیا چیست؟

نمک خوراکی نسبت به نمک هیمالیا میزان سدیم بیشتری دارد اما نمک صورتی هیمالیا حاوی مقادیری از مواد معدنی مانند روی، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و آهن است که این مواد معدنی در نمک خوراکی وجود ندارند.

2_چرا رنگ نمک هیمالیا صورتی است؟

هیچ ماده افزودنی در نمک هیمالیا وجود ندارد. به دلیل وجود ناخالصی های معدنی مختلف مانند منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن به رنگ صورتی است. نمک خوراکی حاوی مواد افزودنی مانند عوامل ضد جوش است و برای از بین بردن ناخالصی ها فرآوری می شود، در حالی که نمک هیمالیا فرآوری نمی شود.

3_آیا نمک هیمالیا حاوی ید است؟

محتوای ید در نمک هیمالیا کمتر از 0.1 گرم است. این مقدار هیچ ضرری برای انسان ندارد. با این حال، ید یک ماده مغذی ضروری برای عملکرد صحیح سلول‌ها، بافت‌ها و ماهیچه‌ها است. همچنین برای تولید هورمون تیروئید مورد نیاز است.

4_ آیا می توان از نمک صورتی هیمالیا برای معده درد استفاده کرد؟

نمک صورتی هیمالیا یکی از روش های طبیعی برای تسکین درد معده است. همچنین می توان از آن برای درمان عفونت های معده استفاده کرد و به کرم زدایی معده کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *