چوب ترمو روسی که خوراک سگ های هار خیابانی شد

عایق تراشه چوب برای عایق کاری خانه با استفاده از خاک اره و براده های چوب استفاده می شود.
دسته برخی از ظروف به دلیل خاصیت عایق حرارتی آنها از چوب ساخته شده است.
برای گرم نگه داشتن ساختمان در هوای سرد عایق الیاف چوبی در ساختمان تعبیه شده است.
مدارهای الکتریکی و تابلوهای برق در آزمایشگاه به دلیل خاصیت عایق بودن با استفاده از تخته های چوبی به عنوان پایه ساخته می شوند.
آیا شیشه عایق بهتری از چوب است؟
یک مقاومت مشخص در برابر جریان الکتریسیته یا گرما به قضاوت در مورد یک ماده به عنوان عایق بهتر کمک می کند. بیایید دریابیم که کدام عایق بهتر است، چوب یا شیشه.

شیشه یقیناً عایق بهتری از چوب ترمو روسی نیست زیرا رسانایی حرارتی شیشه بالاتر از چوب است. چوب منافذ زیادی دارد و هوا در چوب محبوس نمی شود و آن را عایق بهتری می کند.

فایبرگلاس رایج ترین عایق مورد استفاده در مقایسه با چوب است، زیرا فایبرگلاس مقدار زیادی هوا در ساختار محبوس شده است، بنابراین به عنوان یک لایه نازک عمل می کند.

چوب چه زمانی جریان الکتریکی را هدایت می کند؟
وقتی جریان آزاد بارها امکان پذیر باشد، هر جسمی الکتریسیته را هدایت می کند. اجازه دهید وضعیت رسانایی الکتریکی چوب را بررسی کنیم.

چوب مرطوب جریان الکتریسیته را هدایت می کند – وجود رطوبت در چوب با اجزای چوب واکنش می دهد تا یون های حاوی نمک را برای هدایت در دسترس قرار دهد.
رسانایی الکتریکی در چوب خشک نیز زمانی امکان پذیر است که به دلیل رطوبت محبوس شده در سلولز، ولتاژ بالایی از جریان الکتریکی به چوب وارد شود.
هدایت الکتریکی RSI در چوب بسیار کم است و اغلب به عنوان جریان نشتی از آن یاد می شود. آتش سوزی جنگل در هنگام رعد و برق بهترین مثال برای نشان دادن این است که چوب می تواند یک رسانا باشد حتی زمانی که خیس است و مقدار زیادی میدان الکتریکی به آنها اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *