پسته خشک تازه که باعث طراوت پوست می شود

پسته یک آجیل پر از مواد مغذی است که می توان آن را به عنوان یک میان وعده سالم یا به عنوان بخشی از یک دستور غذای خوشمزه میل کرد. پسته هم به صورت پوسته (در پوسته) و هم با پوسته از قبل جدا شده (پوسته) به شکل برشته، شور، طعم دار یا خام موجود است.

پسته خشک تازه که دارای مواد مغذی فراوان است و یک میان وعده سالم و محصولی مملو از چربی های مفید می باشد. شاید از خود بپرسید که آیا محتوای چربی بالای پسته آن را به یک میان وعده ناسالم تبدیل می کند؟ برعکس؛ چربی های مفید موجود در این آجیل سبز شاخص گلیسمی آن را کاهش داده و قدرت تغذیه ای آن را افزایش می دهد.

تا همین اواخر، پسته و سایر آجیل ها به دلیل داشتن چربی زیاد، شهرت بدی داشتند. اما همانطور که بدنه علم تغذیه رشد کرده است، متوجه شدیم که نوع چربی رژیم غذایی مهمتر از مقدار چربی است.

یک وعده 1/2 فنجان پسته 30 گرم چربی دارد که حدود 4 گرم آن اشباع شده، 9 گرم آن چند غیراشباع و 16 گرم آن چربی های تک غیراشباع است. در مقایسه با اکثر آجیل های درختی دیگر، پسته یکی از کم چرب ترین هاست.

چربی‌های غیراشباع مفید برای شما، علاوه بر سایر ترکیبات موجود در پسته، آجیل را به عنوان یک ادعای بهداشتی واجد شرایط FDA به ارمغان آورده است که می‌گوید: «آجیل‌های درختی، از جمله پسته، می‌توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب باشند.

شواهد علمی نشان می دهد، اما ثابت نمی کند که خوردن 1.5 اونس در روز از اکثر آجیل ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی با چربی اشباع شده و کلسترول کم، ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

یک وعده 1/2 فنجان پسته تقریباً 13 گرم پروتئین را فراهم می کند و آن را به عنوان بخشی از گروه پروتئین قرار می دهد. رژیم گیاهخواری یا گیاهخواریآجیل سبز کوچک سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی است.

در واقع، شما می توانید مواد مغذی را از طریق رنگ های مختلف موجود در پسته «دید» کنید. رنگ سبز و زرد آجیل واقعی از دو کاروتنوئید می آید: لوتئین و زآگزانتین. پوست نازک بنفش اطراف آجیل مملو از آنتوسیانین است، همان نوع آنتی اکسیدانی که در انگور و کرن بری وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *