مینا کاری روی سفال یکی از اعتبار های ایران در آمریکا مربوط می شود

آیا می توانید به ما بگویید که تزیین مینا کاری روی سفال صفحه چگونه انجام می شود؟
میناکاری شامل ذوب شیشه ای است که در فر در دمای 800 درجه به دانه های ریز تبدیل می شود و روی صفحه فلزی قرار می گیرد، در مورد خاص من صفحه یا صفحه طلایی است.
4 یا 5 لایه ادامه می دهیم و بین یکی و دیگری آتش می زنیم تا تمام فضاهایی که برای مینا کاری در نظر گرفته شده پر شود و به ضخامت خود صفحه برسیم.
تکنیک های مختلفی بر روی صفحه ساعت برای ترسیم خطوط یک موضوع خاص استفاده می شود. دو تکنیک اصلی که من در آنها تخصص دارم عبارتند از cloisonné و champlevé.

Cloisonné عبارت است از خم کردن یک سیم بسیار نازک طلای 24 عیار با کمک موچین های سفارشی به منظور ایجاد انحناها و زاویه ها به منظور جداسازی واضح رنگ های مختلف مینا و ایجاد مناطق خالی برای پر شدن با میناها.

نخ در قسمت های کم و بیش کوتاه روی صفحه قرار می گیرد تا طرح مورد نظر به دست آید. وقتی طراحی کامل شد به سراغ لعاب می رویم. در لایه های نازک به ضخامت یک سوم میلی متر که 3/4 لایه لعاب روی آن قرار گرفته است ادامه می دهیم.

بین یک لایه و لایه دیگر، در فر با دمای 800 درجه برای مدت زمان بسیار کوتاهی پخته می شود و مراقب باشید که زیاد یا کم پخته نشود تا سعی شود منجمد شدن با کیفیت عالی به دست آید.

مشکل این است که با هر شلیک به دنبال کمال، درخشندگی رنگ ها و سطح صاف و بی عیب و نقص باشید. این تکنیک کاملاً دست ساز است. معمولا برای قطعات منحصر به فرد یا سری های کوچک استفاده می شود.

Champlevé برای ما میناسازها تکنیک ساده تری است زیرا آلوئول ها به صورت صنعتی ایجاد می شوند. در این مورد من فقط با لعاب کار می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *