لنت سمند معمولی که در سوپر مارکت ها هم به فروش می رسد

حتما از وسایل ایمنی مانند عینک، دستکش و ماسک گرد و غبار نیز استفاده کنید. این احتمال وجود دارد که هنگام کار برای جدا کردن قطعات کثیف یا زنگ زده با گرد و غبار و کثیفی زیادی مواجه شوید و نباید هیچ کدام از آن ها را استنشاق کنید.

2. جداسازی قبل از شروع و در حین پیگیری محل قرارگیری اجزاء اعم از لنت سمند معمولی، عکس بگیرید. هنگامی که کولیس را خارج می کنید، می توانید درپوش مخزن سیلندر اصلی را قبل از شروع به کار ترک کنید، که باعث می شود پیستون ها را راحت تر به داخل فشار دهید.

البته فراموش نکنید که در انتها آن را دوباره محکم کنید و باز نکنید. هر بخش دیگری از سیستم، در غیر این صورت باید آن را تخلیه کنید.

هنگامی که کولیس خود را خاموش کردید، آن را با سیم یا سیم یدکی از روی شاسی آویزان کنید. به این ترتیب، قطعه توسط خط انعطاف پذیر آویزان نمی شود و باعث سایش یا آسیب زودرس نمی شود.

3. بازرسی به تمام قطعات ترمزی که در آن سوی لنت ها با آنها برخورد می کنید، دقت کنید و هر چیزی را که مناسب نیست، حتی وسایل کوچکتر مانند پین های کالیپر را جایگزین کنید.

اجزایی مانند روتورها را از نظر نمره گذاری، تاب خوردگی، زنگ زدگی یا هرگونه سایش نامنظم بررسی کنید. کولیس ها و خطوط خود را از نظر نشانه های نشتی و لنت های قدیمی خود را از نظر لعاب یا سایش عجیب و غریب بررسی کنید.

اینها مظنونین معمولی هستند که در سیستم ترمز شما مشکلی وجود دارد. اکنون زمان خوبی برای بررسی سیستم تعلیق همسایه برای نشانه های سایش، مشکلات تراز، زنگ زدگی یا سایر مشکلات ظاهری است.

4. نصب مجدد برای اطمینان از اینکه یک قطعه می تواند دوباره استفاده شود، قبل از اینکه دوباره آن را کنار هم قرار دهید، آن را از چربی و جرم اضافی تمیز کنید. این می‌تواند عیوب‌هایی را که ممکن است قبلاً ندیده‌اید آشکار کند و کمک می‌کند تا کارها به خوبی پیش بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *