فواید تخم کدو برای سلامتی چیست؟

دانه کدو تنبل هر چقدر هم که معجزه آسا باشد برای همه مناسب نیست. در حالی که خوبی ها بیشتر از بدی هاست، باید نکاتی را در نظر داشته باشید. بنابراین قبل از اینکه آنها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید، چند نکته را در نظر بگیرید.

1. تخمه کدو گوشتی اگر به درستی مصرف نشود ممکن است فواید تغذیه ای خود را از دست بدهد.
اگر دانه های کدو تنبل را به درستی مصرف کنید کمک می کند وگرنه مواد مغذی خود را از دست می دهند. اگر قصد دارید تخمه کدو تنبل خود را بپزید، سعی کنید از این کار خودداری کنید. اگر آنها را به درستی بجوید کمک می کند تا بیشترین بهره را از آنها ببرید. ترد یا پختن بیش از حد باعث از دست دادن مواد مغذی محلول در آب می شود. آنها نیاسین، ویتامین B12، ریبوفلاوین، ویتامین C، تیامین و ویتامین B6 را از دست می دهند.

2. برای افرادی که داروهای ادرار آور مصرف می کنند نیست.
تخم کدو دارای خاصیت ادرارآور ملایم است. بنابراین، اگر با داروهای ادرارآور مخلوط شوند، ممکن است واکنش ضعیفی نشان دهند. همچنین می تواند باعث ایجاد ادم، اختلال کلیوی یا مشکلات قلبی عروقی خاص شود. مصرف آنها زمانی که از داروهای ادرارآور استفاده می کنید حتی ممکن است باعث عدم تعادل مواد معدنی شود.

3. تخمه کدو پوست نازک برای نوزادان بی خطر نیست.
این افزودنی های کوچک مرزه برای سلامتی ما فوق العاده هستند، اما برای نوزادان سالم نیستند. فیبر و اسیدهای چرب برای نوزادان به اندازه بزرگسالان مناسب نیستند. آنها می توانند باعث درد معده، گرفتگی عضلات، استفراغ، شاید حتی اسهال در نوزادان شوند. بنابراین، در حالی که آنها سرشار از پروتئین و آهن هستند، برای نوزادان مناسب نیستند.

4. ممکن است برای زنان باردار یا شیرده ایمن نباشد.
تحقیقاتی وجود ندارد که ثابت کند آیا تخم کدو تنبل در این دوره بی خطر است یا خیر. اما شواهد کافی مبنی بر مضر بودن آنها در این مدت نیز وجود ندارد. بنابراین، در صورت تمایل، بهتر است مقدار مطمئنی مصرف کنید. با این حال، بهتر است این کار را تنها پس از مشورت با پزشک خود انجام دهید.

5. افراد ممکن است به تخمه کدو آلرژی داشته باشند.
هر کسی می تواند تقریباً به هر چیزی از جمله یکی از سالم ترین غذاها حساسیت داشته باشد. به عنوان مثال، در حالی که تخمه کدو دو آتیشه حساسیت زا نیستند، اما می توانند آلرژی ایجاد کنند. آلرژی های ناشی از آن می توانند بیشترین تأثیر را روی پوست شما بگذارند. علائم این نوع واکنش آلرژیک اگزما، سردرد، خارش و قرمزی یا رینوکونژونکتیویت است. همچنین ممکن است با انسداد تنفس، سرفه، تنگی نفس یا گلودرد مواجه شوید.

6. برای افراد مبتلا به هیپوگلیسمی بی خطر نیست.
تخمه کدو تنبل یک میان وعده ایده آل برای افراد مبتلا به دیابت است. با این حال، آنها به کاهش قند خون شما کمک می کنند که برای افراد مبتلا به هیپوگلیسمی مناسب نیست. علاوه بر این، آنها سطح گلوکز خون را کاهش می دهند و می توانند با داروهای ضد دیابت شما تضاد داشته باشند. بنابراین، آنها می توانند برای افراد مبتلا به هیپوگلیسمی بسیار خطرناک باشند.

7. برای افراد مبتلا به فشار خون پایین ناایمن است.
تخمه کدو تنبل برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مناسب است. آنتی اکسیدان های موجود در آنها به کاهش فشار خون شما کمک می کند. بنابراین، اگر از افت فشار خون رنج می برید، اگر از افت فشار خون رنج می برید، تخم کدو می تواند وضعیت شما را بدتر کند. علاوه بر این، آنها می توانند ترکیب خطرناکی با داروهای ضد فشار خون ایجاد کنند.

نحوه مصرف تخمه کدو درشت
دانه‌های کدو تنبل بسیار متنوع هستند، البته به گیاه‌خواری و گیاه‌خواری اشاره نکنیم. اگر انواع خام و بدون نمک را برای حداکثر فواید سلامتی مصرف کنید، کمک خواهد کرد. با این حال، هنگامی که برشته و نمک زده می شوند، مواد مغذی کمتری پیدا می کنند. با این حال، آنها هنوز سالم هستند.

از آنجایی که انواع برشته و شور خوشمزه‌تر است، ممکن است همچنان آنها را مصرف کنید، اما مزایای سلامتی آن‌ها با فرآوری کاهش می‌یابد. نوع خام آن خیلی خوشمزه نیست. آن را طعمی اکتسابی کنید و از فواید بی‌شمار سلامتی آن بهره ببرید.

اما، راه‌های لذت‌بخش زیادی برای اضافه کردن دانه کدو تنبل به برنامه غذایی‌تان وجود دارد.

آنها را در سالاد یا خمیر برای پنکیک یا وافل بپاشید.
آنها را در کاسه های اسموتی، ماست یا آکای بریزید.
آنها را به مخلوط پخت نان یا کیک دانه اضافه کنید.
خلاق باشید، تطبیق پذیری را به غذای خود بیافزایید و در هنگام میان وعده از حداکثر فواید سلامتی بهره مند شوید.
در اینجا دستور العمل های خوشمزه و در عین حال بسیار سالم وجود دارد که شامل دانه کدو تنبل است.

  • منابع:
  1. Pumpkin Seeds – Benefits, Nutrition, Precaution & Recipes
  • تبلیغات:
  1. طلای خالص معادن جهان
  2. زالو برای درمان بیماری های خاص
  3. آجیل فروشی که یک شبه راه صد ساله را پیمود.
  4. فروش مکمل بنزین کاربراتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *