سویا در بازار ازاد امروز که سبب نوسانات قیمت در خانه های تهران شد

هنگام انتخاب غذاهای سویا سالم، مهم است که قبل از خرید، برچسب ها را بخوانید. غذاهای فرآوری شده با ایزوله پروتئین سویا از اکثر مواد مغذی خود محروم می شوند و اغلب با افزودنی های ناسالم ترکیب می شوند.

خود دانه های سویا در بازار ازاد امروز در کل شکل ممکن است تغییر کنند. طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، بیش از 90 درصد سویا در ایالات متحده از نظر ژنتیکی اصلاح شده است.

محصولات تخمیر شده سویا قابلیت هضم بیشتری دارند و به دلیل فرآیندی که غذاهای تخمیر شده طی می کنند، می توانند جذب مواد معدنی و پروتئین را در بدن افزایش دهند.

اگر به دنبال مکمل سویا برای مبارزه با علائم یائسگی هستید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد بهترین انتخاب برای خود صحبت کنید. یک مکمل حاوی ایزوفلاون های سویا، اقدامات مشابه استروژن را تقلید می کند و ممکن است بتواند کمک کند.

سایر اشکال سویا، مانند پودر سویا که می توان به اسموتی ها اضافه کرد، برای ماندگاری طولانی تر و همچنین منبع قابل حمل پروتئین مناسب هستند.

فقط توجه داشته باشید که بسیاری از این ها حاوی ایزوله سویا و سایر افزودنی ها هستند، بنابراین بهتر است از آنها در حد اعتدال استفاده کنید.

سخنی از Verywell
بسیاری از افرادی که رژیم های گیاهخواری یا گیاهخواری را دنبال می کنند، ممکن است سویا را بیشتر به عنوان جایگزین گوشت و منبع پروتئین مصرف کنند.

اگرچه خوردن در حد اعتدال کاملا بی خطر است، اما اگر در مورد مصرف سویا خود نگران هستید، بهتر است این موضوع را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید.

آنها می توانند منابع جایگزین پروتئین را برای محدودیت های غذایی خاص شما فراهم کنند و در صورت نیاز، شما را برای مشاوره و منابع بیشتر به متخصص تغذیه ارجاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *