ساخت فرش ماشینی

تشخیص تفاوت بین فرش دستباف و فرش ماشینی مشهد دشوار است، به خصوص اگر تجربه زیادی در زمینه فرش نداشته باشید. اما، پس از مطالعه کامل این وبلاگ، حرفه ای خواهید شد. سه تفاوت اصلی بین هر دو فرش عبارتند از: حاشیه، پشت و روکش لبه فرش. این سه عنصر به شما در مورد فرآیند ساخت فرش می گویند.

قبل از اینکه به جزئیات این ویژگی های فرش بپردازیم ابتدا نحوه ساخت فرش دستباف و فرش ماشینی یزد را درک می کنیم. اگر نگاهی به فرش دستباف بیندازید متوجه می شوید که هر گره فرش با دست انجام می شود که در آن گره های فرش ماشینی توسط ماشین های بزرگ در فرش بافته می شود.

به فرش های ماشینی، فرش های برقی نیز می گویند. فرشی که با استفاده از تفنگ مته برای قرار دادن پرز در پارچه تولید می شود نیز دستباف محسوب می شود. یک فرش دستباف سایز 9*12 تولید یک فرش ضعیف را به طول می‌انجامد و از طرف دیگر، فرش دستباف با همان اندازه بیش از 12 ماه طول می‌کشد. فرش های ماشینی معمولاً از الیاف مصنوعی مانند پلی پروپیلن، نایلون مخلوط با مقداری پشم و فرش های دستباف با استفاده از ابریشم، پشم و پنبه ساخته می شوند.

چگونه تفاوت فرش دستباف و ماشینی را پیدا کنیم؟
حاشیه قالیچه ها
حاشیه های فرش می تواند به سرعت به شما نشان دهد که فرش دستباف است یا نه. ویژگی های حاشیه نشان می دهد که ماشینی است یا خیر. اگر حاشیه ضمیمه فرش باشد، به راحتی می توانید متوجه شوید که فرش دستباف است، که اگر بعد از آن حاشیه اضافه شود، فرش ماشینی ایرانی است.

تکمیل لبه فرش
پرداخت لبه فرش نیز می تواند تفاوت فرش دستباف و ماشینی را به شما بگوید. اگر از هر نوع صحافی یا خروشی استفاده شده، به فرش ماشینی نگاه می کنید و از طرف دیگر، اگر بخیه ای دیده نمی شود، فرش دستباف است.

پشت فرش ها
ساده ترین راه برای اینکه بفهمید فرش ماشینی است یا دستباف این است که قسمت پشتی فرش را بررسی کنید. وقتی پشت فرش ابریشم ماشینی را می بینید و متوجه می شوید که پشت آن 100% نیست، این به تنهایی نشانه خوبی است که فرش دستباف است و هر گره با دست انجام می شود.

هر چه جزئیات بیشتر در پشت فرش نشان داده شود، کیفیت فرش بهتر است. اگر به دنبال فرش دستباف هستید اهمیت بیشتری دارد زیرا جزئیات زیاد به این معنی است که تکمیل آن زمان بیشتری را صرف کرده است. فرش دستباف به ویژه برای مجموعه داران فرشی که مایل به سرمایه گذاری روی فرش های مرغوب برای خانه خود هستند، ارزش بیشتری دارد.

طراحی دقیق تر در پشت به معنای کیفیت بهتر است. گره/بافت بیشتر در هر اینچ مربع به معنای بادوام تر و ماندگاری بیشتر است.

مطمئن هستیم که پس از مطالعه این همه تفاوت فرش دستباف و ماشینی، هرکسی می تواند به راحتی فرش دستباف یا ماشینی را بر اساس نیاز خود انتخاب کند.

  • منابع:
  1. DIFFERENCE BETWEEN HANDMADE AND MACHINE-MADE RUGS
  • تبلیغات:
  1. پارچه کتان دارای تاریخچه غنی است
  2. همه آنچه باید در مورد گل یاس بدانید
  3. فروشنده انواع آب انار ارگانیک
  4. قیمت روز جوجه شترمرغ در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *