در صورت خرابی رادیاتور چه باید کرد؟

هنگامی که یک موتور در شرایط گرم کار می کند، ممکن است بیش از حد گرم شود. با این حال، اگر مایع خنک کننده رادیاتور کم باشد یا در یکی از شیلنگ های آن نشتی داشته باشد، احتمال گرم شدن بیش از حد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.در این میان نگاهی به آموزش بستن روسری لاکچری داشته باشیم.

خرابی ترموستات، مشکل مکانیکی فن، یا درپوش فشار معیوب که نمی تواند به سیستم فشار وارد کند و منجر به سرریز مایع خنک کننده شود، همگی از خطاهای احتمالی رادیاتور هستند. موتور ممکن است در هر یک از این شرایط بیش از حد گرم شود و آسیب جدی به بار آورد.

صاحبان خودرو باید از شاخص های خرابی رادیاتور آگاه باشند تا از تعمیرات پرهزینه جلوگیری کنند. از جمله علائم و نشانه ها عبارتند از:

افزایش و کاهش عجیب دماسنج در خوشه ابزار در این میان نگاهی به یک لیتر چند لیوان است داشته باشیم.
هر مقدار مایع سبز رنگ (مایع خنک کننده یا ضد یخ) که در زیر کاپوت خودرو جمع می شود مشاهده یا بوی دود که از زیر کاپوت خودرو می آید.
روی اجزای سیستم خنک کننده زنگ زدگی قابل مشاهده است.
اگر هر یک از این علائم ظاهر شد، یک مکانیک ماهر باید سیستم خنک کننده و رادیاتور را بررسی کند.
قیمت رادیاتور خودرو:
رادیاتور خودرو جزء ضروری هر وسیله نقلیه ای است و قیمت آن ها بسته به مدل، مدل و سال خودرو می تواند متفاوت باشد. بسیاری از مردم ممکن است تا زمانی که نیاز به تعویض رادیاتور خودرو نداشته باشند به قیمت رادیاتور خودرو فکر نکنند، اما این بخش مهمی از داشتن ماشین است در این میان نگاهی به شستشوی رادیاتور بخاری ماشین با جوهر نمک داشته باشیم.

بسته به نوع و مدل ماشین، قیمت رادیاتور جدید می تواند از چند صد دلار تا بیش از هزار دلار متغیر باشد. اگر مالک خودرو مراقب نباشد، ممکن است در نهایت پول زیادی را برای یک رادیاتور جدید خرج کند.

نکاتی برای نگهداری
برای اطمینان از طول عمر و عملکرد مؤثر، رادیاتور، مانند هر جزء دیگر خودرو، نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی دارد:

شیلنگ های رادیاتور باید هر سه سال یا 36000 مایل تعویض شوند. شیلنگ ها هرگز نباید بیش از 50000 مایل رانندگی شوند زیرا لاستیکی هستند و ممکن است به مرور زمان خشک شوند و بشکنند.

سطح مایع خنک کننده را به طور منظم بررسی کنید. اگر سطح سیال بین بررسی ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد، ممکن است نشتی در سیستم خنک کننده وجود داشته باشد. نشت آهسته می تواند به سختی متوجه شود، بنابراین توجه مداوم ضروری است در این میان نگاهی به مدل لباس مجلسی حریر شیشه ای داشته باشیم.

هر 25000 مایل، مایع خنک کننده را تخلیه کنید تا هر گونه آلاینده رادیاتور و شیلنگ های آن از بین برود.

بسته شدن
هر راننده ای مایل است از گیر افتادن در کنار جاده به دلیل گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری کند. از طرف دیگر رادیاتورها با حذف گرمای اضافی موتور در حین کار از این امر جلوگیری می کنند. درک ضرورت این مکانیسم خنک‌کننده، نشانه‌های هشداردهنده خرابی احتمالی، و روش‌های تعمیر و نگهداری لازم، کمک می‌کند رادیاتور لوله پره – و موتور – برای سال‌های طولانی بدون مشکل کار کند.

  • منابع:
  1. What Is The Main Function Of A Car Radiator?
  • تبلیغات:
  1. محبوبیت بالای انواع ساعت
  2. مردی با چکش برقی تخمه می شکند
  3. آشنایی با افراد فقیری که ثروتمند شدند
  4. در تنهایی شاد زندگی کردن را با ما بیاموزید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *