حقایق جالب درباره پسته

این آجیل سلطنتی که پادشاهان خاورمیانه در دوران باستان ترجیح می دادند، سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین و فیبر است. نانسی کوریا-ماتوس، متخصص تغذیه و هیئت علمی ثبت شده در گروه تغذیه و رژیم غذایی برنامه شاخص در دانشگاه فلوریدا شمالی، پسته فندقی، منبع ویتامین ها برای قلب سالم، کم کالری و بدون چربی و کلسترول را مورد بحث قرار می دهد. پسته همان طور که هست میان وعده های بسیار خوبی است، یا می توان آن را به عنوان رویه در دسرها، سالادها و غذاهای پخته اضافه کرد.

حقیقت: پسته در دوران باستان غذای پادشاهان خاورمیانه محسوب می شد. وقتی مهره رسید، پوسته آن به دو نیم می شود و شبیه تاج می شود. آنقدر معروف است که 28 فوریه را روز ملی پسته احمد آقایی خام می دانند. در چین به آن آجیل خندان یا آجیل شاد نیز می گویند. از آنجایی که برداشت آن در کوه‌های آسیا حدود هفت سال طول می‌کشد، تجارت آن به آمریکا زمان زیادی را برد. با این حال، از زمانی که کالیفرنیا کشت پسته را با موفقیت آغاز کرد، اکنون در تمام طول سال در دسترس است. در دهه گذشته، تولید از 5 میلیون پوند به 300 میلیون پوند در سال افزایش یافته است.

افسانه: پسته مغذی نیست.

حقیقت: پسته حاوی مقادیر زیادی پروتئین، ویتامین B-6، ویتامین E، مس، فیبر تیامین، فسفر و منیزیم است. آنها همچنین منابع خوبی از چندین ماده شیمیایی گیاهی هستند که دارای مزایای سلامتی هستند، مانند لوتئین (برای بینایی خوب)، رسوراترول (برای کاهش کلسترول) و پروآنتوسیانیدین (برای محافظت از سرطان). پسته همچنین دارای فواید سلامتی است که سیستم ایمنی را تقویت می کند و از پوست، اعصاب و قلب در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند. آنها حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند، بیشتر از چای سبز. پسته منبع خوبی از فیبر است. یک اونس پسته حاوی حدود 3 گرم فیبر، به اندازه نصف فنجان بروکلی است. پسته نیز به اندازه یک پرتقال پتاسیم دارد.

باور غلط: پسته سرشار از چربی است.

واقعیت: پسته در مقایسه با سایر آجیل ها کمترین میزان چربی را در هر اونس دارد. آنها مقدار زیادی اسیدهای چرب تک غیراشباع سالم برای قلب و همچنین امگا 3 و امگا 6 را فراهم می کنند. پسته خام تازه همچنین فاقد کلسترول است. بررسی‌های اخیر نشان داد که کلسترول LDL در افرادی که یک تا دو وعده (حدود 1.5 تا 3 اونس) هر روز به مدت چهار ماه مصرف می‌کنند، کاهش یافته است.

افسانه: پسته میان وعده های گران قیمتی است.

حقایق: پسته می تواند در طول فصل برداشت در اوت و سپتامبر بسیار ارزان باشد. اگر در ظروف در بسته هوا قرار گیرند تا سه ماه و در فریزر تا شش ماه دوام خواهند داشت. می توانید با مصرف کمتر پسته نسبت به سایر مغزها احساس سیری کنید و در هزینه خود صرفه جویی کنید. پسته بادامی خام در مقایسه با سایر مغزها بیشترین مقدار مغز را در هر وعده دارد. به عنوان مثال، یک وعده پسته حدود 50 مغز دارد، در حالی که همان اندازه بادام هندی فقط 18 مغز دارد. برخی از محققان دریافتند که تنها با صرف زمان برای از بین بردن پوست پسته، خوردن آن زمان بیشتری می برد و مصرف آن را کاهش می دهد، بنابراین از افزایش وزن جلوگیری می کند.

  • منابع:
  1. The Goods: The truth about pistachios
  • تبلیغات:
  1. برنامه موقت ایالات متحده برای روپوش
  2. محافظ روبالشی هتل پیشرفته
  3. فردی که با فروش کلیه خود توانست پولدار شود!
  4. پکیج و رادیاتورهای ترکیبی الکتریکی EHC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *