جیوه قرمز چیست؟

تنها چیزی که می توانیم از آن مطمئن باشیم این است که یک نخ دریده است. شایعاتی مبنی بر اینکه کارشناسان هسته ای شوروی یک ماده منفجره مرموز با قدرت تخریب غیرقابل تصور تولید کرده اند، برای اولین بار در دهه 1970 منتشر شد و با وجود چندین بررسی رسمی و تکذیب های بعدی، داستان از مرگ خودداری کرد. این ترکیب تقریباً افسانه‌ای روز یکشنبه دوباره ظاهر شد، زمانی که News of the World ادعا کرد که یک توطئه تروریستی برای خرید جیوه قرمز به عنوان ماده برای یک بمب کثیف را خنثی کرده است.

بسته به اینکه به چه کسی اعتقاد دارید، جیوه قرمز یا یک حقه پیچیده است، یا یک اسم رمز برای مواد هسته ای که از طریق پرده آهنی سابق قاچاق شده است، یا یک ماشه جدید وحشتناک برای یک بمب هیدروژنی دستی. با توجه به گمانه‌زنی‌ها و شنیده‌هایی که ادبیات علمی در مورد این موضوع را تشکیل می‌دهد، استفاده از یک بمب کثیف (بمب که مواد رادیواکتیو را پراکنده می‌کند) نیست. در این میان نگاهی به جیوه در تلویزیون توشیبا داشته باشیم.

فرانک بارنابی، فیزیکدان هسته ای که در سال 1950 در تأسیسات تسلیحات اتمی در آلدرماستون کار می کرد، می گوید: “هیچ کس رویای دریافت این وسایل را برای یک بمب کثیف نخواهد داشت.” “برای یک تروریست، هیچ مزیت قابل توجهی نسبت به یک ماده منفجره معمولی قوی یا، اگر بمب کثیف، منبع رادیواکتیو می خواستند، ندارد. به زحمت کشیدن مبالغ هنگفت پول برای جیوه قرمز، اصلا معنی ندارد.”

به ویژه اگر آنچه شما برای قیمت گزارش شده توسط News of the World از 300000 پوند به ازای هر کیلو بدست می آورید جیوه قرمز رنگ شده با لاک ناخن است که طبق تحقیقات دفتر دادستانی کل روسیه در سال 1994، همان چیزی است که در جیوه قرمز وجود دارد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، توسط افراد روس در سراسر اروپا و خاورمیانه فروخته شد. در این میان نگاهی به لباس مجلسی کوتاه داشته باشیم.

دیگران، از جمله سام کوهن، مخترع بمب نوترونی، مخالف هستند، و بارنابی می‌گوید شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد شوروی مقادیر زیادی اکسید آنتیموان جیوه، ترکیبی متوسط ​​- و به همان اندازه گریزان – که ظاهراً با قرار دادن جیوه قرمز از آن تولید می‌شود، وجود دارد. داخل یک راکتور هسته ای او می گوید: “شکی نیست که آنها مقدار زیادی از این مواد را ساخته اند. من با شیمیدانانی که آن را در آلمان شرقی تجزیه و تحلیل کرده اند صحبت کرده ام.” اما کاری که آنها با آن انجام دادند یک راز است.» در این میان نگاهی به اراد برندینگ داشته باشیم.

برخی می گویند که ترکیب میانی می تواند بازده انفجار را چند برابر کند و در داخل سلاح های هسته ای متعارف شوروی یا به عنوان یک افزودنی سوخت موشک استفاده می شود. برخی دیگر می گویند که این ترکیب در هسته راکتورهای هسته ای تحت تابش قرار گرفته است تا جیوه قرمز خالص تولید کند که می تواند با حرارت و فشار کافی منفجر شود تا به عنوان یک ماشه در داخل یک بمب همجوشی به اندازه کیف عمل کند. در این میان نگاهی به برای چاق شدن کودک 7 ساله داشته باشیم.

سازمان بین المللی انرژی اتمی در وین دیدگاه متفاوتی دارد. سخنگوی می گوید: جیوه قرمز وجود ندارد. «کل ماجرا یک دسته از ماسکی است.

  • منابع:
  1. What is red mercury?
  • تبلیغات:
  1. انواع مختلف فلفل دلمه ای چیست؟
  2. دستکش کار و فواید آن!
  3. دستکش کارهای چرم!
  4. نوشته بر روی لباس افراد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *