با مصرف گوجه فرنگی زیتونی سر درد خود را از بین ببرید

بسیاری از پرورش دهندگان از مالچ در اطراف پایه بوته های گوجه فرنگی زیتونی استفاده می کنند. مالچ های پلاستیکی رطوبت خاک را حفظ می کنند، دمای خاک را در اوایل فصل افزایش می دهند و به تثبیت دمای خاک در طول تابستان کمک می کنند.

مالچ پلاستیکی سیاه علف‌های هرز را سرکوب می‌کند و همچنین از تماس میوه‌های گیاهان سالم با خاک محافظت می‌کند. مالچ های ارگانیک همان مزایای حفظ رطوبت، سرکوب علف های هرز و محافظت از میوه را مانند پلاستیک ارائه می دهند و در نهایت تجزیه می شوند و به مواد آلی خاک می افزایند.

گوجه فرنگی را می توان با یک مالچ ضخیم آلی از کاه، سوزن کاج یا برگ مالچ کرد و در عمق دو تا چهار اینچ در اطراف گیاهان پخش کرد. از آنجایی که مواد آلی گرم شدن خاک را به تاخیر می اندازند، قبل از اعمال این مالچ ها صبر کنید تا خاک کاملا گرم شود.

سوسک های کک ممکن است به گیاهان جوان گوجه فرنگی حمله کنند. از پیوندهای جدید در برابر این حشره در طی دو یا سه هفته اول رشد با پوشش های ردیفی شناور تابیده شده محافظت کنید.

از آنجایی که نهال های گوجه فرنگی شکننده هستند، پوشش ردیف را روی حلقه های سیمی یا یک قاب چوبی ساده قرار دهید تا آن را بالای بوته ها نگه دارید.

کرم‌های بریده کرم‌هایی هستند که در خاک زندگی می‌کنند و از ساقه‌ها در سطح خاک یا درست زیر آن تغذیه می‌کنند و اساساً پیوندها را در پایه قطع می‌کنند.

این آسیب را می توان با استفاده از یک یقه کرم برش محافظ که یک اینچ عمق و حدود دو اینچ در اطراف هر پیوند تازه تنظیم شده است، جلوگیری کرد.

یک لیوان کاغذی کوچک با قسمت پایین آن برداشته شده یا یک کاغذ سفت یا پلاستیک به اندازه برش خورده، به صورت استوانه ای تا شده و با گیره کاغذ محکم شده است، دو روش ارزان قیمت برای مد کردن یقه های کرم برش هستند. اگر گیاهان زیادی برای محافظت دارید و مشکل مهمی دارید، می توانید از طعمه کرم بریده استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *