با مصرف گردو تازه در ارومیه از سکته قلبی جلوگیری کنید

گردو آجیلی است که روی درختانی رشد می‌کند که مملو از مواد مغذی تقویت‌کننده مغز، قلب و ریه هستند. آیا حقایق جالب زیر را می دانستید؟ 99 درصد از تولید گردو ایالات متحده در کالیفرنیا متمرکز است.

گردوی تازه در ارومیه خوشه هایی از گل های کوچک به نام catkins را فراهم می کند. این گل ها ممکن است گرده افشانی متقابل یا خود گرده افشانی شوند. پس از اینکه درخت گربه سانان را تولید کرد، گردو تولید می کند.

گردو یک غذای سنتی در رژیم‌های غذایی کشورهای مدیترانه، آمریکای جنوبی و آسیا بوده است و می‌توان از آن در سس‌ها، چاشنی‌ها، خوراکی‌ها، میان وعده‌ها، پیش‌غذاها و دسرها استفاده کرد.

محبوبیت گردو در ایالات متحده در حال افزایش است. مصرف گردو در ایالات متحده در حال افزایش بوده و به رکورد 0.54 پوند برای هر نفر در سال 2004 رسیده است! محصولات بزرگتر و افزایش اطلاعات در مورد فواید سلامتی باعث افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای گردو شده است.

چرا گردو برای شما مفید است؟ گردو حاوی آلفا لینولنیک اسید (ALA) نوعی امگا 3 است. گردو در مقایسه با سایر آجیل ها از نظر محتوای اسید چرب امگا 3، اسید آلفا لینولنیک بسیار بالاست. امگا 3 برای قلب مفید است زیرا به کاهش سطح کلسترول، کاهش التهاب و بهبود جریان خون از طریق شریان ها کمک می کند.

گردو نه تنها برای قلب شما مفید است، بلکه برای مغز نیز مفید است! اسیدهای چرب امگا 3 نوعی چربی هستند که مغز و سیستم عصبی ترجیح می دهند.

گردو سرشار از منیزیم است. گردو منبع خوبی از منیزیم است. رژیم غذایی کم منیزیم با کاهش حساسیت به انسولین و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

گردو حاوی ویتامین E است. گردو منبع خوبی از ویتامین E است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و مولکول های ناپایداری را که می توانند به سلول های DNA آسیب برسانند خنثی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *