تاریخچه زمان سنج های معروف لوچ، پس از افتتاح کارخانه ساعت عقربه ای دیجیتالی در پایتخت بلاروس آغاز شد.
در این دوره پس از جنگ، توجه اصلی به کیفیت، عملکرد، عمر طولانی مدت معطوف شد که به لطف آن بسیاری از مردم شوروی می
خواستند ساعت عقربه ای دیجیتالی بخرند.
به طور کلی، ایجاد کارخانه شامل تولید طیف گسترده ای از زمان سنج ها بود و انتشار اولین مجموعه از مینسک به تقاضای زیادی برای
محصولات شد.
برای جلوگیری از خرابی ساعت ها، آنها سیستم چرخ را به موقع تمیز کردند، روغن مخصوص هر واحد را تعویض کردند، قطعات مصرفی را
تعویض کردند، تمام واشرهای قاب ساعت را آغشته یا تعویض کردند، آن را تنظیم کردند و ساعت عمر دومی پیدا می کند و صاحب آن بیمه می
شود.
توربیلون عارضه ای است که اصل آن یک دستگاه مخصوص واحد تعادل است که امکان تراز کردن اثر گرانش زمین و افزایش دقت ساعت را
فراهم می کند.
اولین توبیلون توسط لویی برگه در سال 1795 اختراع شد و در سال 1801 آن را به ثبت رساند.
توربیلون متشکل از یک تعادل، یک چنگال فرار و یک چرخ فرار است که بر روی یک سکوی چرخان خاص قرار دارد.
این یکی از پیچیده ترین و گران ترین مکانیسم های اضافی است.
ساخت توربیلون بسیار دشوار است؛ خود برگوئت تنها 30 حرکت از این قبیل را مونتاژ کرد.
حتی در حال حاضر، مکانیزمی با وزن تنها چند قیراط می تواند از چندین ده قطعه تشکیل شده باشد و گاهی اوقات به صدها قطعه نیز می
رسد.
این ساعت برای ساعتهای جیبی طراحی شد و بیشتر اوقات در حالت عمودی قرار داشت، به همین دلیل است که بحث در مورد کارایی آن
در ساعتهای مچی همچنان ادامه دارد.
کالسکه کلاسیک توربیلون به طور خاص برای موقعیت عمودی طراحی شده است، در همان صفحه با بردار گرانش می چرخد، که برای ساعت
های مچی، که صاحب اغلب آنها را به سمت صفحه افقی حرکت می دهد، دست خود را پشت صفحه کلید یا روی فرمان قرار می دهد، چندان
موثر نیست.
چرخ یک ماشین پس چگونه توربیلون می تواند خطاها را جبران کند اگر با توجه به جاذبه، موقعیت قطعات موجود در آن تغییر نکند.